Demokrati

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Konstnader +-0=?

Av AndreaZ Karlzzon - 3 april 2013 19:53

Uppseendeväckande neddragningar inom svensk äldreomsorg:



I en SvD-artikel om svensk äldreomsorg framgår det några detaljer om hur illa det verkligen är ställt:


* Mellan åren 2001–2012 försvann 31 000 platser i äldreboenden, vilket motsvarar var fjärde plats.


* Minskningen av boendeplatser har inte kompenserats av en ökning i antalet hemtjänsttimmar.


* I dag finns det inte tillräckligt med platser i äldreboenden för att alla äldre som behöver en plats ska kunna få det. Endast 60 procent av kommunerna har tillräckligt med platser för att täcka behovet av platser i äldreboenden, enligt kommunerna själva.


Dessutom visar nya siffror från fackförbundet Kommunal att var femte medlem inte vill arbeta kvar inom äldreomsorgen om tre år. Om man tittar på liknande sitationer avseende t.ex sjuksköterskor och barnmorskor nyligen beror det hela på att de inte längre klarar av att vara del av den omänskliga behandlingen av den äldre svenska generation som hela livet har arbetat ihop de pengar som galna politiker nu har kastat i sjön under bara ett tiotal år på det sinnessjuka massinvandringsexperimentet.



Läs mer om denna nyhet här.

 

Samtidigt säger Herr Fredrik Ruinfeldt, att det inte finns några planer på att minska invandringen, snarare utöka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AndreaZ Karlzzon - 14 augusti 2013 13:19

Här presenteras alla bilder relaterade till insändaren.                                     Mvh AndreaZ Karlzzon ...

Av AndreaZ Karlzzon - 15 juni 2013 20:45

Godkväll på er allesammans!     PK-idioterna(Ja du vet dedär journalisterna, de som arbetar för våra statliga medier SVT/SR, Du visste väl att de finner oss tröga och iq-befriade. Därför måste de skriva om nyheterna ifrån ett visst perspektiv s...

Av AndreaZ Karlzzon - 25 maj 2013 13:53

Godafton kära läsare!     Dagens inlägg är en liten historia jag kände mig tvungen att få ur mig, lika delar komedi och allvar delat med värdefulla poäng som var man bör fundera lite extra över.  Jag önskar er stunds rogivande läsning, där...

Av AndreaZ Karlzzon - 25 maj 2013 06:25

Idag har jag verkligen skrivar glädje och det visar sig i 2 otroligt långa inlägg varav detta är det första.   Här nedanför har jag kopierat lite ifrån en debatt ang motionen som godkändes den i tisdags den 22 maj 2013.   Man måste läsa det ...

Av AndreaZ Karlzzon - 21 maj 2013 09:36

Kravaller och bilbränder i Husby   Två kvällar/nätter i rad har det varit kravaller och bränder i sthlms förorten Husby. (Andelen invånare med utländsk bakgrund utgör hela 82,7% utav befolkningen.) Jag tänkte här samla ihop lite information ...

Presentation

Hej och välkomna!
Här skriver jag om det som borde beröra oss alla!
Vill du kontakta mig gör du det på:
AndreaZ.Karlzzon@gmail.com

Fråga mig gärna!

Sök i bloggen

Boktips

framsida

Matnyttiga Bloggar

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Status

MediaCreeper Creeper

Skapa flashcards