Demokrati

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av AndreaZ Karlzzon - 27 mars 2013 16:17

Detta är första delen utav 2 som är en fördjupad rapport om invandring från svensk TV

"Swedish TV documentary on immigration in Sweden" March 2013:

 

 

H/T: Tundra Tabloids/KGS

Reflektion

SVT:s eget arkiv med material från senaste två decennierna visar tydligt att det svenska folket ser det ekonomiska sambandet vilket drabbar skattebetalarna.


Varför rapporteras det inte mer om det här i media då?

 

Det är ytterst sällsynt att det framförs någon kritik alls i massmedia, och det blir ganska snabbt klart varför när man tittat på bilden:

 


"Samtidigt förstår man varför det ser ut som det gör i morgonsoffor, TV-soffor,

debattprogram och i stort sett alla sammanhang, till och med i barnprogram."

-Thoralf Alfsson SD, Bild/text lånat ur hans blogginlägg "Public service och debatt i ölandsbladet"



 

Skillnad på media och media.

(Vadå alla skriver väl om samma sak?)


Det påståendet är inte riktigt sant om jag ska vara ärlig, vart ni läser era nyheter ligger till grund för den världsbild du får.


Här har vi ett exempel på en journalist som börjat förstå vad som händer i samhället:

"Med en migration på runt 100 000 människor om året - räcker välfärdens resurser till det?"

 

"Men om alla barnfamiljer som har fått avslag vet att det räcker att gå under jorden i några år för att få det beslutet ändrat har vi skapat väldigt starka drivkrafter för att ignorera avvisningsbeslut. Vill vi verkligen medverka till att ännu fler barn hamnar i skuggsamhället?"

 

Taget ur Anna Dahlbergs senaste krönika som du kan läsa här.


"De allra flesta av de 111 000 personer som utgör det dahlbergska spöket kostar inget.

30 000 är här för att jobba eller anhöriga till inresta arbetare.

7 700 är studenter eller anhöriga till studenter.

25 000 är EES-medborgare, som faktiskt är skyldiga att kunna försörja sig om de ska stanna längre än tre månader.

Och även de allra flesta som har flyktingsskäl eller flykting­liknande skäl får så småningom jobb."



Taget ur Petter Larssons svar till Annas krönika och går att läsa om Här.


Denna Petter verkar sväva på små rosa moln, jag vill gärna höra hans kommentar på denna utvecklingen


 

Bild lånad från Thoralfs blogg, All statistik om Kalmar finner du här "De logiska kommunpolitikerna"



Jag kan sitta hela kvällen med att leta artiklar och länka här, men jag tror att ni förstår vad jag syftar på.


Trevlig kväll på er alla!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej och välkomna!
Här skriver jag om det som borde beröra oss alla!
Vill du kontakta mig gör du det på:
AndreaZ.Karlzzon@gmail.com

Fråga mig gärna!

Sök i bloggen

Boktips

framsida

Matnyttiga Bloggar

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Status

MediaCreeper Creeper

Ovido - Quiz & Flashcards